Outpost Zero

Vítej na planetě Gaiya. Jo název planety zní divně, ale ještě divnější je to, že jsi robot. Vlastně dnes je to asi normální. Vrátím se zpět na začátek. Otevírá se před tebou poměrně zajímavá oblast této planety, kam dopadneš se svým modulem. Než se stačíš rozkoukat tak se ozve ohlušující rána (ty zvuky ve hře jsou fakt příšerný) a tvůj modul se odebere do křemíkového nebe následkem výbuchu.

Jedná se další hru na přežití. Tady ovšem nemusíš jíst ani pít. Kdo taky kdy viděl, aby roboti něco konzumovali. Jediným tvým problémem bude energie, která drží tvé obvody při životě. Všude na planetě se dají najít energetické kameny, které tě alespoň částečně doplní energií. Občas se tě bude pokoušet zabít místní fauna, zdejší počasí ti taky moc nepřidá ke komfortu a navíc se připrav na to, že jakmile si postavíš první základnu tak se o tebe začnou zajímat místní piráti, kteří se tě budou snažit zlikvidovat a zničit ti tvůj přístřešek.

Naštěstí na to všechno nemusíš být sám. Do začátku máš k dispozici drona, který ti pomůže vytěžit nějaké ty suroviny, občas něco i zastřelí, ale připrav se na to, že o něj dřív nebo později stejně přijdeš. K vylepšené obraně jsou vhodnější různé palebné věže. Jakmile budeš mít postavenou základnu otevřou se ti další možnosti k přístupu do výrobních stanic, které mohou také obsluhovat droni a pomáhat ti tak s vyráběním. V případě bojového drona se můžeš spolehnout na jeho obranu tvého území, ale zase zde platí, že sám toho moc nezmůže.

Všude na planetě se dají najít určité suroviny od těch obyčejných jako je železo až po vzácnější uran. Dají se těžit za pomocí univerzálního nástroje, který je tvou neoddělitelnou součástí nebo jak jsem již zmiňoval můžeš využít drony. Daleko lepší způsob získávání surovin je postavit si těžební zařízení. Aktuálně jsou zde tři druhy na klasické minerály, měkčí suroviny jako například silikon až po kapalné voda a petrolej. Jenže nic není zadarmo a tak abys mohl takto automaticky těžit je potřeba mít nějaký zdroj energie. Vedle těžebky můžeš postavit generátor a chodit ho plnit palivem. Ideální je natáhnout si od základny elektrické vedení, které bude zásobovat okolní zařízení automaticky z tvé základny.

Když už budeš mít suroviny je na čase si vyrobit ochranné brnění, zbraně, nástroje a další drony. Tím jak buduješ základnu, shromažďuješ suroviny a vylepšuješ vše okolo stoupá cena tvého majetku a jsi stále atraktivnějším cílem pro piráty. Za každého zabitého piráta dostáváš ohodnocení v podobě XP (aktuálně je to nefunkční). Další expící body získáváš za stavění a třetí řádek vyplňuješ zabíjením okolních zvířátek. Každý úspěšně dokončený level ti přidá různý bonus a odemkne nové struktury a vylepšení. V aktuální verzi jsou k dispozici i jednomístná vznášedla pro rychlejší přesun tvého robotického zadku. Tolik k základnímu popisu hry.

Samozřejmě ani tento předběžný přístup není bez chyb. Inteligence dronů je bídná nebo naopak vymakaná, že nevydrží u jedné předem nastavené činnosti. Kdo by chtěl stát nonstop u mašiny a vyrábět? Ne opravdu je potřeba na tomhle zapracovat aby dron dělal to co se po něm chce. Dalším nedostatkem jsou výrobní stanice, které při výrobě neustále vyžadují tvou přítomnost. Chybí zde možnost naskládat do nich materiál a zadat výrobu. Časem by nebyla špatná automatická distribuce surovin do výroby. Takto je to strašně časově náročné a omezující. Po grafické stránce se toho moc vytknout nedá. Hra běží na Unreal enginu, občasné bugy textur a záseky o neviditelné textury se snad do vydání hry odstraní. Hrát se dá online na serveru nebo v kooperaci a pro samotáře je tu i režim jednoho hráče.

+ spousta věcí k výrobě
+ ucházející grafika
+ koncept automatizace

~ nepřehledný výrobní inventář
~ chybí vyhledávání pro výrobu
~ nezvyklé stavební UI

– „neinteligence“ dronů
– špatně navržené výrobní stanice
– zvuky co trhají ušní bubínky

Pokud bych měl hru zjednodušeně popsat je to takový mix Factoria a Planet Nomads (českých her). Kolonizace neznámé planety, farmení surovin a automatizace. Potenciál tu rozhodně je.

Subscribe
Upozornit na
guest

0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments